2a edició del Corrandescola – 5è E.P

Avui, dimarts 7 de març s’ha celebrat al CAT la 2a edició del Corrandescola a Barcelona organitzat per  Institut de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona, juntament amb l’Associació Cor de Carxofa i la col·laboració del Consorci d’Educació. Uns 150 alumnes de cinquè i sisè de CEIP Dolors Monserdà-Santa Pau,  Peter Pan, Antaviana hi han participat,  acompanyat pel Carles Belda amb la veu i acordió i la Mireia Mena amb la veu.

Aquesta activitat convida els alumnes de Cicle Superior a treballar la llengua oral, el cant com a solista i la posada en escena a través del glosar. La ‘glosa’ (també anomenada ‘cançó improvisada’ o ‘corrandes’) es pot definir com una activitat comunicativa tradicional, de caràcter lúdic i basada en conversar mitjançant l’intercanvi de versos cantats de forma improvisada. Els objectius del Corrandescola són: millorar les estratègies i habilitats per a la comunicació oral de la glosa; cantar tonades tradicionals de glosa tot improvisant el seu text en forma de versos; memoritzar corrandes tradicionals i de pròpia creació; ser capaç de buscar una idea i expressar-la tot cantant davant d’un públic; i gaudir a través de l’ús de la llengua i del cant.

Clicar per veure totes les fotos