A l’Escola Nausica promovem l’interès dels nens i nenes en les matemàtiques, la ciència i tecnologia, i és per això que, a més a més dels continguts que es tracten, participem en projectes externs que ens aporten un plus en el coneixement teòric i l’experiència real.

Matemàtiques comprensives!  Innovamat a l’escola!

Des de sempre, la nostra escola s’esforça en acompanyar els infants en els aprenentatges que propicien la difícil tasca de pensar. En ple S.XXI volem estar preparats i oberts per incorporar metodologies innovadores i fer-nos-les nostres per tal d’ajudar a les nenes i nens   a discriminar, comparar, mesurar, localitzar, aplicar, comptar, calcular, dissenyar, preveure, aproximar, resoldre i comprendre les matemàtiques amb valor significatiu. Tenim molt clar que, en aquest àmbit,  hem de transmetre il·lusió, diversió i sentit real i profund.

És per això que introduim INNOVAMAT a l’escola. Es tracta d’una metodologia manipulativa que diu adéu a les avorrides, i sense sentit, matemàtiques tradicionals i ens condueix a una comprensió matemàtica amb sentit estratègic per tal que cadascú trobi la seva lògica i comoditat a l’hora d’establir les bases mentals que ens faran ser competents dins l’escola i sobretot a la vida.

Ciència i consciència amb… EnverdimBarcelona!

Enguany col·laborem amb el projecte EnverdimBarcelona impulsat per  juntament amb els nostres companys de la nostra Secundària Els Arcs.  Projecte iniciat per en Jordi Magrinyà que impulsa la plantada de llavors per posar més verd a la nostra ciutat amb tot tipus de plantes: carbasses, pomes, peres, alvocats, raïm, préssecs, mandarines, llimones, etc. Plantem a l’escola o a casa i desrpés un cop crescut…. repartim perquè no només  lluieixi el vostre balcó sinó que entre tots i totes farem una societat millor lliure de CO2.

Ciència i tecnologia amb… “Petits talents científics”

Des del curs 2014-15, Nausica és part activa del programa “Petits talents científics”, una iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació que pretén fomentar l’experimentació, la indagació i la descoberta en l’aprenentatge de les ciències per part de l’alumnat d’Educació Infantil i Educació Primària. Es tracta d’un programa que, d’una banda, proporciona recursos i orientacions pedagògiques als mestres per tal que implementin metodologies més participatives i creatives a l’aula, i d’altra banda, ofereix als infants l’oportunitat de viure la ciència en primera persona, a través de treballs de recerca i de pràctiques experimentals en què ells són els protagonistes de l’activitat.

Ciència i tecnologia amb… tallers de robòtica

També, a partir del curs 2016-17 i des d’una òptica més tecnològica, els alumnes participen en tallers de robòtica. En una primera fase, els infants realitzen construccions senzilles i divertides, en què treballen els conceptes d’espai, dimensió, forma i posició, i aprenen la relació entre la causa i l’efecte. Més endavant, s’introdueixen elements sobre construcció i estabilitat d’estructures amb sistemes de corrioles, palanques, engranatges i rodes perquè els alumnes explorin sobre l’energia, la flotabilitat i la balança. En l’últim pas, els infants s’inicien en el món de la tecnologia robòtica com a tal i aprenen a construir màquines d’una certa complexitat aplicant coneixements de matemàtiques, enginyeria i programació en un entorn de llibertat creativa. També ho complementem amb l’extraescolar de robòtica organitzada per Codelearn.