Creativitat!

Vivim un temps canviant, ràpid i líquid on la creativitat ha de jugar un paper fonamental i els nostres infants són els protagonistes d’aquest nou paradigma, i més quan el 65% dels nous oficis que es trobaran els  nostres fills i filles encara estan per inventar!

La creativitat com a pilar dels aprenentatges significatius

La creativitat comença a ser real quan transformem el fet imaginat en acció. És d’aquesta manera com anem descobrint la nostra intel·ligència, la nostra sensibilitat i el nostre talent. És més, la creativitat és el pilar primordial i bàsic que ens permetrà afrontar un futur on els aprenentatges ja no estan sustentats únicament en les repeticions, la còpia i la memòria. Ara els aprenentatges esdevenen pensaments divergents on les emocions i els valors que formen estructures mentals  es creen des de la seguretat i el convenciment. Arriscar-se, equivocar-se, descobrir, experimentar, connectar i relacionar són camins inequívocs d’obertura, descoberta  i coneixement. La finalitat creativa en educació no són els resultats, sinó com s’aconsegueixen aquests resultats. En el camí creatiu està l’aprenentatge, no en el resultat concret i final.

La creativitat n’és l’eix vertebrador

En el nostre projecte educatiu tenim la voluntat, obligació i il·lusió d’acompanyar-los, escoltar-los i inspirar-los per tal que cadascun d’ells, nenes i nens, nois i noies, sàpiguen desenvolupar les seves pròpies eines mitjançant aprenentatges significatius, aquells que deixen petjada, els que són per sempre, els que serviran per construir el seu futur i decidir la seva vida. La creativitat n’és l’eix vertebrador que ho farà possible gràcies a la flexibilitat, iniciativa i canvi de mirada.

La creativitat vista com una manera de pensar, sentir i decidir és el trampolí que ens llença directament a la innovació educativa i permet que els nostres infants siguin lliures per ser qui són i arribar allà on es proposin.

La creativitat és la porta que ens condueix cap a la llibertat i la responsabilitat de l’escola és impulsar-la per a inspirar persones.