Entorn escolar segur

La Nausica és una escola de barri i, tot i algunes excepcions, la majoria d’alumnes que hi assisteixen són residents al barri de Sant Gervasi. En aquest sentit, el projecte educatiu i l’equip docent de l’escola té la voluntat que els carrers i les cruïlles dels voltants del centre siguin segurs i agradables. Per així, tenir un entorn escolar més segur pels infants i les seves famílies respectivament.

Per aquesta raó, estem promovent ser escola verda. Fomentant el projecte de l’hort escolar i anar envoltant l’escola de jardí vertical amb heura. Així, minimitzar el soroll del nostre entorn. És un objectiu prioritari a la vegada que posem el nostre granet de sorra enverdint més la ciutat, col·laborant també en el projecte Enverdim Barcelona. L’Escola Nausica està implicada en dos projectes promoguts per l’Ajuntament de Barcelona: el Camí Escolar i el Cooperant Viari.

Mi Bobo (9)

Camí Escolar

Projecte impulsat per l’Ajuntament de Barcelona. Pretén que els nens i nenes de la ciutat guanyin autonomia personal i qualitat de vida mentre van i vénen sols de l’escola, passegen pel parc, van a fer esport, etc.
Aquest objectiu es fa palès amb la creació d’una via de circulació preferent senyalitzada. Escollida entre els recorreguts més utilitzats i alhora més segurs per als alumnes.

El disseny i senyalització del camí escolar és el resultat d’un estudi que consta de diverses fases i que requereix la participació dels nens i nenes, famílies i centres educatius. En aquest sentit, a l’Escola Nausica estem del tot compromesos amb aquest projecte i agraïts de poder gaudir del nostre camí escolar. Tot i això, seguim treballant conjuntament per millorar i modificar constantment el projecte perquè sigui coherent, eficaç i complet.

Mi Bobo (8)