L’escola se suma al Dia Sense Cotxes

Els alumnes i els mestres de l’Escola Nausica han participat activament en la celebració del Dia Sense Cotxes de Barcelona en una nova jornada d’obertura al barri i de compromís amb la ciutat. El carrer Madrazo, tallat al trànsit entre Santaló i Muntaner, s’ha convertit per un dia en un espai de gaudi farcit d’activitats per als nens i nenes.

El 22 de setembre no ha estat un dia qualsevol a l’escola, com tampoc ho ha estat a la resta de la ciutat. Barcelona ha viscut una jornada especial, en què els cotxes han perdut el protagonisme habitual i l’espai públic s’ha omplert d’equipaments lúdics i culturals dirigits a tota la ciutadania: el Dia Sense Cotxes. Aquesta iniciativa, de dimensions internacionals i emmarcada enguany en la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura, pretén posar de manifest la necessitat de reduir la presència de vehicles privats de motor per tal de disminuir la contaminació ambiental, tant de pol·lució com de soroll, i millorar així la qualitat de vida dels ciutadans. Per aquest motiu, es promouen els desplaçaments a peu, en bicicleta o en transport públic i es faciliten espais de la via pública a escoles, entitats i associacions perquè hi organitzin activitats lúdiques i saludables.

L’Escola Nausica ha participat d’aquesta iniciativa amb diverses activitats al carrer Madrazo, en el tram entre Santaló i Muntaner, que ha romàs tancat al trànsit des de les 8.30 h fins a les 14.30 h. En aquest espai s’hi ha preparat un circuït de patinets i bicicletes amb la dinamització de dos monitors; un taller de pintures de cara; una zona d’activitats d’educació física amb xanques, cèrcols i diàbolos, i una àrea artística en què els alumnes han pintat una mandala amb motiu del 75è aniversari de l’escola. Els alumnes de gairebé tots els cursos (de P4 a 6è) han gaudit d’una hora d’esbarjo en aquest espai i han rebut, de part de l’Àrea de Transport Metropolità, un pamflet informatiu sobre la targeta T-12, per a la mobilitat de nens i nenes de 4 a 13 anys, i un moneder de plàstic per guardar targetes i documents.

D’aquesta manera, l’escola ha gaudit d’un dia especial i ha posat el seu gra de sorra per convertir Barcelona en una ciutat més confortable, més verda i menys contaminada. Gràcies a tots i totes per participar-hi!