L’Escola i el Barri de Sant Gervasi

L’ Escola Nausica, ubicada al carrer Muntaner 309, forma part del barri de Sant Gervasi – Galvany, dins del districte de Sarrià – Sant Gervasi. El nostre barri ocupa la part baixa de l’antic terme de Sant Gervasi, entre la Diagonal i la Ronda del Mig.

El Turó Park, juntament amb el Monterolas i el parc de Moragas, són les illes verdes. Un barri de caràcter residencial, combinat amb una important activitat comercial i terciària. Sobretot en el sector més proper a la Diagonal i en l’eix vertical de Muntaner. El tren de Sarrià ha estat un dels principals elements estructuradors i dinamitzadors del barri. El seu pas a cel obert va representar durant molts anys un important perill i una barrera urbana. Inaugurat al 1868, entre el 1925 i el 1929 es va cobrir el traçat entre Plaça Catalunya i Muntaner. Fet que va donar lloc a l’aparició de la Via Augusta, actual eix vertebrador transversal del barri.

L’escola i el barri

En Nausica, ens agrada ser part activa del barri i gaudir-lo en el dia a dia. Per això, duguem a terme diverses activitats més enllà del recinte del centre. Les classes de piscina, per exemple, es duen a terme a les Piscines Santaló. Ens traslladem a peu atès que el trajecte és només de cinc minuts. També aprofitem el Parc Moragas, situat en dues illes de l’escola. Com espai d’esbarjo habitual per als nens més grans de l’escola.

A vegades, ens desplacem al Turó Park i el Parc de Monterols. Jardins més grans en què els nens i nenes poden esplaiar-se al màxim. Per a una tasca més acadèmica, també visitem llocs interessants del barri. El Mercat de Galvany, on es comercialitzen tota mena d’aliments. La Casa Sagnier, on s’organitzen exposicions i tallers varis. Amb tot, Sant Gervasi – Galvany és el barri de sempre de l’Escola Nausica; el lloc on va néixer, en un petit edifici del carrer Tavern, i el lloc continua avui dia fent la seva activitat.