XXIV Torneig Interescolar d’escacs per equips

Dissabte passat dia 5 de maig es va celebrar, al gimnàs de l’escola Dominiques de l’Ensenyament, el “XXIV TORNEIG INTERESCOLAR D’ESCACS PER EQUIPS”.

Vam començar el torneig una mica més tard del que és habitual, ja que “els amics de l’aliè” van actuar i van entrar a la nit a l’escola i, a nosaltres, se’ns van emportar el projector (hi havia els 48 rellotges d’escacs que tenen un cost al voltant dels 2.500 euros, i això, per sort no ho van tocar).

Magnífica jornada. Nens/es il·lusionats. S’anaven preguntant que has fet; al que perdia l’animaven. Formaven equip i l’important era el resultat final de l’escola, no el particular de cadascú.

Jo, en particular, estic molt content doncs dels 3 equips que portava: IPSE, NAUSICA i THAU – posats per ordre alfabètic- tots van aconseguir trofeu. Entre ronda i ronda estava parlant amb tots i els veia una cara d’il·lusió. Calculaven amb qui els tocava jugar, que havien fet abans ells, com estaven classificats, etc. És a dir, entre tots ESTAVEN GESTIONANT el torneig.

EQUIP, GESTIONAR ELS RESULTATS -tant els nostres com dels rivals-, fa que aquest campionat sigui especial. De veritat, poder participar representant a la seva escola els dóna un plus de maduresa molt elevat. En el meu cas he tingut un jugador que ha suspès la seva participació en un partit de futbol i quan hem acabat ha marxat corrent per veure si podia arribar a l’altre. El seu pare em va dir: “ell ha volgut venir aquí abans que al partit, ja que donava suport als seus companys hi ha la seva escola”.

Un altre, tenia problemes intestinals i no havia pogut anar a l’escola des de dimecres. Doncs bé, vaig parlar amb la seva mare i em va dir que el seu fill vindria, no és volia perdre el torneig i quedar malament amb els seus companys (per cert va fer 13 punts de 15 possibles i les 2 que va perdre ho va fer per temps). ESFORÇ.

He posat en majúscules, EQUIP, GESTIÓ DE RESULTATS i ESFORÇ. Tot això és el que ens dóna els escacs. Tot el treball que els professors/monitors fem des d’octubre o setembre es veu recompensat aquí. I l’important no és guanyar (si guanyem millor clar) sinó el COMPANYERISME.

Al final els dos equips que van quedar millor classificats van donant-se la mà i felicitant-se mútuament pel bon torneig realitzat.

Si voleu veure tota l’evolució del torneig, aquest és l’enllaç: http://chess-results.com/tnr351013.aspx?lan=2

Felicito des d’aquí a l’àrbitre internacional de la FIDE, Miguel Ramos, qui amb la seva efectivitat i treball ha fet que tots tinguem la informació en un temps rècord. Ha hagut d’anar passant els resultats individuals de cada partida. 1440 resultats. Gràcies Miquel

Manel Arellano Hospital,

Escola d’Escacs de Barcelona